Duurzaamheid lokaal: Nieuwjaarsseminar

Liberaal, lokaal en duurzaam: hoe doe je dat? 12 januari 2019 staat die vraag centraal bij het nieuwjaarsseminar van VVD Rijk van Nijmegen en het landelijke duurzaamheidsnetwerk van de VVD Liberaal Groen.

Zaterdag 12 januari 2019, 12.30-15.30 – Nijmegen.

Aansluitend Nieuwjaarsborrel met lokaal netwerk Rijk van Nijmegen

Programma:
12.30 – 13.00 Inloop
13.00 Welkom
13.00 – 13.45 Ruud Koornstra – ondernemer, energiecommissaris – verhalen vertellen en discussie
13.45 – 14.45 Break out sessies met diverse experts – Klimaatakkoord, regionale energiestrategie, wind in de regio en meer
14.45 – 15.30 Annemarie Jorritsma – Voorzitter Floriade Almere 2022
15.30 Nieuwjaarsborrel

Locatie:

HonigcomplexWaalbandijk 8-22, Nijmegen. Op 1 km van NS station Nijmegen én met ruime parkeergelegenheid. Meld je snel aan, want het aantal plekken is beperkt.

Kosten: € 10. AanmeldenMijnVVD (tabblad ‘Evenementen’). Of mail naar strategie@vvd.nl.

Jouw gemeente duurzaam? Maar #hoedan? In 30 jaar wordt jouw gemeente ook aardgasloos. Krijg jij een warmtenet? Moet je nog een nieuwe CV aanschaffen? En windmolens wil niemand in zijn achtertuin. Toch? En wie gaat het betalen?

Energiecommissaris én ondernemer Ruud Koornstra gooit de knuppel in het hoenderhok. Ruud prikkelt, enthousiasmeert en zet je aan het denken. Hij laat zien wat voor geweldige kansen de verduurzaming voor ondernemende mensen biedt. En jij bent toch ook ondernemend?

Annemarie Jorritsma neemt ons naar de Floriade 2022 in Almere: 6 maanden lang staat een gebied midden in de stad in het teken van de groene stad van de toekomst. Meer weten? Kijk op: https://www.floriade.nl/nl/ #celebrategreen

Zelf aan de slag voor jouw wijk. Met de inspiratie van Ruud ga je in kleine groepen in gesprek in parallelsessies. Wat moet er gebeuren voor warmte in de wijk, wind in de regio of circulair ondernemerschap; of wat wil je weten over het Klimaatakkoord? Voor elke sessie is er een expert. je kunt o.a. in gesprek met:
– onderhandelaar Klimaatakkoord gebouwde omgeving, Wouter Verduyn (Energie-Nederland)
– programmamanager Regionale Energie Strategie, Margreet van Gastel (Green Bridges)
– ondernemer warmtetransitie, Gerd-Jan Otten (CMAG)
– ondernemer/eigenaar , Jeffry Broek (De Energiebespaarders)
– expert lokale warmtetransitie, Detlef Meijer (Firan, nieuwe naam voor Alliander DGO)
– VVD oud-wethouder in Blaricum en Wijdemeren en Lid Dagelijks Bestuur Waterschap Amstel, Gooi & Vecht, Peter Smit

Paneldiscussie met duurzame doeners. Stel je prangende vragen aan ondernemers, wethouders en projectleiders, zodat je zelf aan de slag kunt.

Vanaf 15.30 gezamenlijke Nieuwjaarsborrel – Liberaal Groen en lokaal netwerk Rijk van Nijmegen. Praat nog even na. Voor champagne en oliebollen zorgen wij!