Franz van Vlaanderen Koninklijk onderscheiden

Op donderdag 26 april heeft oud-bestuurslid namens de VVD Nijmegen, Franz van Vlaanderen, een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen voor het vele vrijwilligerswerk dat hij doet. Hij werd benoemd als lid in de orde van Oranje-Nassau.

Franz werd onderscheiden voor zijn langdurige inzet als vrijwilliger voor verschillende organisaties. Zo vult hij al 32 jaar belastingformulieren in voor het FNV en is hij al 13 jaar penningmeester van de Stichting EGMA (het FNV-gebouw naast de Maranathakerk). Voor zijn penningmeesterschap was Franz reeds 11 jaar algemeen bestuurslid voor het FNV. Ook zet Franz zich in als lid van het Verantwoordingsorgaan van het AHOLD Pensioenfonds en is hij als koster betrokken bij de Stevenskerk, waar hij als vrijwilliger o.a. gasten rondleidt.

Ook voor de VVD zette Franz zich jarenlang actief in. Hij was 10 jaar lang penningmeester voor de VVD Bemmel en na een verhuizing naar Nijmegen vervulde hij dezelfde functie in Nijmegen van 1994-2002 en van 2013-2014. Ook was hij secretaris van de Onder Centrale Nijmegen en 2e secretaris van de KC Gelderland. In 2007 ontving hij uit handen van Henk Kamp de Thorbecke penning voor zijn inzet voor de VVD.

De fractie van VVD Nijmegen feliciteert Franz van Vlaanderen met deze dikverdiende onderscheiding.